Головна
  Мапа сайту
Укр. Рус.
 
Головна > Корисна інформація > Корисне для водіїв    [Повернутися Назад ]

Підрозділи : [Правила перевезення пасажирів] [Таблиця штрафів ДАІ]

Постановою Кабінету Міністрів України № 176 від 18 лютого 1997 р. затверджено Правила надання послуг пасажирського автомобільного транспорту

 Відповідно до пункту 150 Правил водій таксі зобов’язаний, зокрема:

- відчиняти двері таксі, відкривати багажник та перевіряти його закриття під час посадки пасажирів;

- бути ввічливим і уважним до пасажирів;

- допомогти пасажирові укласти багаж;

- видати на вимогу пасажира чек для оплати транспортної послуги.

Відповідно до пункту 154 зазначених Правил водію таксі забороняється:

- пропонувати особі поїздку без згоди пасажирів, які перебувають у салоні таксі;

- здійснювати перевезення пасажирів, якщо в автомобілі таксі відсутній або не працює таксометр;

- встановлювати за поїздку розмір плати, який не відповідає показанням таксометра;

- обирати пасажирів за вигідністю їх прямування;

- нав’язувати спільний проїзд кільком пасажирам або здійснювати перевезення пасажирів не найкоротшим шляхом, якщо на те відсутня їх згода;

- їсти, пити та курити під час руху.

Відповідно до пункту 156 Правил пасажир таксі має право:

- на високоякісне та безпечне перевезення;

- вибирати на свій розсуд будь-яке таксі, що перебуває на стоянці;

- вимагати від водія, зокрема, проведення розрахунку згідно з показаннями таксометра та видачі йому чека. Документ, що підтверджує оплату проїзду, ще може бути корисним при виникненні спірних ситуацій з фірмою, яка надає послуги таксі.

Пасажир таксі має і певні обов’язки:

- здійснювати посадку та висадку з правого боку тільки після повної зупинки транспортного засобу;

- під час руху не відволікати увагу водія від керування транспортним засобом;

- не допускати дій, які загрожують безпеці перевезення та дорожнього руху;

- не курити і не відкривати вікон у салоні без погодження з водієм та іншими пасажирами;

- оплатити у разі виходу транспортного засобу з ладу частину вартості проїзду згідно з показаннями таксометра.

 

Криза - економія пального

             У наш час вартість пального зростає з кожним днем, тому для водіїв автомобілів ми хочемо запропонувати кілька варіантів досить пристойної економії пального.

 

Технічний стан машини – немаловажний фактор у цій справі. Як збільшують витрату палива нехай навіть незначні недоліки і несправності в машині, можна простежити на деяких прикладах.

 Щоденна перевірка і, у разі потреби, підкачування шин, дасть можливість зекономити пальне як мінімум 1л на 100 км. Загалом губиться до 5% від загальної витрати палива.

Ліквідація іншої причини втрати палива - неправильно підібраний кут випередження запалювання дає ще 5 відсотків економії. Те ж саме можна сказати про зазор у контактах запобіжника.

Немає нічого незвичайного в тому, що неправильний розвал/сходження так само як і вищевказані причини стає причиною втрати ще 5%. Не відрегульовані гальмівні накладки також гублять до 5%.

Компресія дає уявлення про стан двигуна, а точніше про рівень зносу клапанів і поршнів (поршневих кілець), її нормальний стан збереже вам ще 10%. Додайте до цього ще 10 відсотків за рахунок не відрегульованого зазору в приводі клапанів, і отримаєте досить значну кількість втраченого пального.

До 10% з'їдає забитий каталізатор у глушнику і непрацюючий економайзер примусового холостого ходу. Якщо ЛЗ "бреше", то в даному випадку закономірно підвищена (до 20%) витрата пального, нестабільна робота двигуна на холостому ходу, підвищення вмісту вуглекислого газу, спад динамічних характеристик, а в деяких випадках відмова лямбда-зонду спричиняє таке зростання обсягу палива, яке подається в циліндри, що запас його в баці "тане" на очах.

Від сильного затягування підшипників ступиці коліс раптово піднімається не тільки температура ступиці, але і значно розігрівається змазка, яка витікає через сальник і може потрапити у гальмівний барабан; у підшипниках з'являється сухе тертя, воно приводить до виходу їх з ладу, і як результат - перевитрата палива на 10%.

Про значеня свічок у циліндрах знає кожен автолюбитель, грамотний їх вміст і експлуатація ведуть до 40-відсоткової економії палива. В дизелі це може бути зношена або не працююча форсунка.

Тільки справний автомобіль може гарантувати мінімальну витрату палива, велике значення має грамотно відрегульований карбюратор, це саме дозволяє заощадити до половини від усього пального. Так само в справному стані повинні бути і повітряні фільтри, їх можна або чистити, або змінювати, тому що ця, хоч і маленька на перший погляд несправність може "з'їсти" до 80% пального.

Зменшенню витрати палива може сприяти також людський фактор. Уважні водії  помічають, що після заправки на різних АЗС авто поводиться  по-різному, і, зрештою, зупиняють свій вибір на одній конкретній "заправці". Навіть найдосвіченіший водій не зможе передбачити, як автомобіль поведе себе  після наступної заправки. Як не дивно, така поведінка зовсім не значить, що на одних АЗС бензин якісний, а на інших розведений невідомо чим. Просто на різних АЗС, навіть однієї компанії, бензин буде відрізнятися своєю якістю. Віднайдіть експериментальним шляхом найбільш оптимальну для вас АЗС, і намагайтеся заправлятися тільки на ній.

Як би ви не економили пальне, зберігаючи в належному технічному стані авто, спосіб їзди може звести до нуля усі ваші намагання. Важливо стежити за плавним рухом транспортного засобу під час їзди, вибирати ті ділянки дороги, які не спричиняють поштовхів і різких рухів. 

Світлофори, як правило, помітні здалеку, тому у водія є час розрахувати період їх переключень і проїхати так, щоб не потрапити під червоне світло.

Ще один метод економії - іноді зустрічаються гірки, під час спуску з яких взагалі не потрібно включати передачу, щоб випадково не збільшити витрати бензину. Не затягуйте момент переключення передачі як на високу, так і на понижену. Якщо ви будете виконувати всі перераховані вище вимоги, а також плавно розганяти авто, то істотно заощадите і бензин, і кошти.

 

 

Меню