Головна
Мапа сайту
Укр. Рус.
Головна > Корисна інформація > Історія появи таксі [ Повернутися Назад ]

Історія таксі

В наш час машиною із шашечками таксі н ікого не здивуєш . Вона – звична атрибутика навіть невеликих населених пунктів. Кому ж і коли першому спало на думку де і як підробляти приватним перевізництвом?

Ідея ця далеко не нова і їй уже не одна сотня років. Втім, де з'явилося вперше таксі, сперечаються дотепер. За одною з версій, батьківщина таксі - Франція, де ще в 17 столітті один місцевий житель зайнявся приватним перевізництвом. У "автопарку" цього кмітливого француза були двомісні кінні екіпажі, які в народі назвали "фіакрами" на честь заступника садівників – святого Фіакра, тому що постоялий двір з цими екіпажами знаходився біля його каплиці. Фіакри користувалися в городян великою популярністю, та в кінці 19 століття технічний прогрес відтіснив екіпажі з конями. На фіакрах встановили бензиновий двигун, важелі для керування. Про вартість поїздки спочатку домовлялися заздалегідь, але згодом винайшли таксометри, по яких і стали визначати ціну поїздки. А візки, у яких такий таксометр був установлений, почали називати "таксі". Саме слово таксі походить від французького слова "таксо", що означає засіб, який використовується для перевезення пасажирів і вантажів і оплату проїзду.

Перші автомобілі, призначені для послуг таксі, впустила компанія " Renault ", кузов цих машин нагадував "фіакр", шофер сидів окремо від пасажирів у відкритій передній частині машини, а пасажир знаходився в закритій частині машини і був захищений від непогоди. Водієві таксі доводилося виїжджати на роботу в кашкеті і водонепроникному плащі. Таксі виділялися серед інших машин міста своїм яскравим кольором. Оскільки централізованої служби прийому замовлень і викликів таксі не було, таксі просторо їздили по місту і голосно сигналили.

Ще одна країна претендує на звання батьківщини таксі – Англія. Чотириколісні англійські екіпажі офіційно займалися перевізництвом із середини 17 століття. А в кінці 19 століття на зміну екіпажам прийшли легкі візки - кабріолети, яких англійці відразу охрестили "кебами". Кеби і сьогодні дуже популярні в Англії і є її колоритним символом.

У наші дні а втопарки великих міст поповнилися розкішними іномарками, за допомогою таксі люди тепер не тільки переміщаються з місця на місце, але і перевозять вантажі, зустрічають близьких з потягів і літаків, корист у ються кур'єрськими послугами по доставці товарів та подарунків.

Компанії, що займаються перевезеннями, розробляють усе більш привабливі тарифи і пропозиції, знижують ціни і поліпшують рівень сервісу. Адже сучасний пассажир звик до таксі як до невід'ємної частини міського пейзажу, і щоб його залучити – треба постаратися і запропонувати ексклюзивні умови.

Боротьба за повагу клієнта йде серйозна. А отже, їздити на таксі з кожним днем стає все вигідніше і цікавіше .

Вулицями Сінгапуру їздять більше 20 тисяч таксі, однак, усе більше жителів міста віддають перевагу саме цьому автомобілю. Перед початком поїздки таксист просить пасажира вибрати кілька улюблених пісень і заспівати їх, поки машина довезе його по названій адресі. Щоб установити в таксі систему караоке, водій заплатив більше тисячі доларів. Однак, за його словами, він зовсім не шкодує про витрачені гроші.

Таксисти по всьому світу підхопили цю ідею і тепер подібні автомобілі можна зустріти в Амстердамі і Нью-Йорку.

Вважається, що найкращі таксисти у  Японії. Там таксі з'явилося зовсім недавно, тому японські таксисти дуже ввічливі, уважні з пасажирами. Працюють вони винятково в білих рукавичках, а на підголівниках своїх авто щодня міняють мереживні серветки. Японський водій під час руху ніколи не веде з пасажиром розмови, він просто керує автомобілем, а якщо ви іноземець, то на бесіду можете навіть не розраховувати. Поїздка буде проходити спокійно, іноді навіть нудно. Чого ще можна чекати від людини в білих рукавичках і форменному кашкеті?

Меню